söndag 30 oktober 2011

Det är något med söndagkvällar

Och innan jag börjar: ja, jag vet att det stavas söndagskvällar, med ett s mitt i. Men eftersom jag uttalar det sönda'kväll skriver jag söndagkväll. Eftersom det är min blogg och jag är språkpolis i min värld. Så.

Söndag och kväll och snart måndag. Nu har jag inte längre ett jobb jag inte trivs med, men det lever ändå kvar det där med ångest. Och den här veckan, jag ska ju bara jobba två dagar. Och vad är väl två små ynka dagar? Nästan lika bra att vara hemma de också. Tycker jag. Men det tycker nog inte mina kolleger.

Jag ogillar verkligen söndagkvällar. Verkligen ogillar!

Om jag förbereder inför morgondagen då? Packar väskan så att allt är med, lägger fram kläder så jag slipper vela framför garderoben i morgon bitti...

Nu känner jag att klockan börjar närma sig tio, den inbyggda, invanda klockan alltså. Måste snart lägga mig.

Förresten, köpte träningsskor idag också! För inomhusbruk. Hej kul träning på onsdag! (Nej, förkylningar, försök inte! Är inte mottaglig mer, nu räcker det för den här hösten/vintern/våren!)
           .

1 kommentar:

  1. Jag ogillar söndagkvällar intensivt (kolla min stavning ;)).
    Brukar förbereda veckan med lite fix, koll i kalendern,´men idag har jag varit så trött så jag har inte orkat någonting.

    SvaraRadera