måndag 24 oktober 2011

Typisk måndag

 

Jag har sovit dåligt, så jag är trött. Och stel i nacken. Igår kväll kändes det som att förkylningen tog ny fart igen. What? Why?

Jag tyckte det räckte med en och en halv dag med halsont. Det var ju inte många veckor sedan som jag var förkyld och faktiskt hemma från jobbet två dagar.

 

Väl på jobbet har jag en kollega som sitter bakom ryggen på mig och är dunderförkyld! Hostar, nyser (ni vet, sådana där sprutnysningar, usch) och snörvlar. Gå hem och friska på dig! har jag lust att skrika.

 

Om en halvtimme ska jag ha utvecklingssamtal med chefen.

I somras hade vi uppföljningssamtal.

 

Två samtal, om mig och min jobbsituation, inom loppet av fem månader (minus en månad som var semester). Jag har en chef som bryr sig! Helt otroligt. På förra jobbet hade jag inte ett enda utvecklingssamtal värt namnet. Totalt på 8,5 år hade jag nog två sk utvecklingssamtal. "utvecklingssamtal". Lite (väldigt stor) skillnad …

 

Nä, men jag fortsätter väl jobba då. Med kill i näsan. Skit om jag inte kan gå och träna på onsdag. Då är jag tvungen att gå med på basar på skolan.

 

 

 


2 kommentarer:

  1. Jag tycker nog att både du och din kollega kan vara hemma tills ni frisknar till!

    SvaraRadera