torsdag 13 oktober 2011

Och träningsvärk it is


 

När jag vaknade kändes det bra. Lite stelhet i de flesta av kroppens muskler, men inte alls så illa som jag befarade igår, då hela kroppen darrade och jag fick strunta i att tvätta håret för att jag inte kunde hålla armarna över huvudet. (En väldigt tacksam ursäkt då jag hatar att tvätta håret).


Nu däremot kommer likstelheten sakta men stadigt smygande. 

 

Kaffet i morse kändes lite svagt. Och då överdoserade jag inte! Jag tog slätstrukna mått, vilket jag aldrig annars gjort – alltid en skopa extra, no matter what. Men det var ändå gott. Smaken av kaffe är lite mer ... distinkt, tror jag man kan kalla det. Men jag måste byta till antingen en bättre kaffesort, eller en starkare rostning. Mörkare rostning kanske det kallas.

 

Jag hatar verkligen svagt kaffe. Det måste vara starkt, och/eller väldigt fylligt.

 

Jakten på det perfekt kaffet är härmed inledd!

 

 



5 kommentarer:

  1. Så klart man måste ha det perfekta kaffet till den perfekta kaffebryggaren. Du kanske kan hitta avsmakningar på affärer så blir det billigare än att köpa ett paket och sen inte gilla det

    SvaraRadera
  2. Spännande forskning! Uppdatera gärna ofta på kaffefronten. Brygger den alltså ok moccamastern? Eller tom. bättre än den förra?
    Berätta när du har hittat det ultimata kaffet. Jag letar också. Sist köpte jag "gammal java" på Mauritz. Det var väldigt gott och mustigt. Funkar även fint att brygga i vanliga elbryggaren.

    SvaraRadera
  3. Suzan: : )

    Lisbeth: Det är själva provandet som är sporten ju! : )

    Mockapocka: Jag ska försöka komma ihåg att rapportera min kaffejakt! Det sägs att den ska brygga väldigt gott kaffe. Och ja, den är bättre än min förra.
    Gammal Java, måste jag nog testa. Kan man få den malen och klar? Ja, det borde man väl. Ska se om jag hinner i morgon eller i nästa vecka, jobbar ju som sagt alldeles i närheten.

    SvaraRadera
  4. Det är kul att leta.

    SvaraRadera