tisdag 18 oktober 2011

Nu är jag gift igen och lite annat blaj

Idag hämtade jag mina ringar och de är perfekta! Sitter löst, utan att riskera att trilla av. Det sitter en stor knoge i vägen.

Nygift är jag igen - ringarna blänker som de värsta! Trevligt. Och nu var det så länge sen jag hade dem på mig så de känns som ett helt nytt smycke. Helt nya smycken. Eftersom de är två.

Annars? Annars är jag fruktansvärt trött och sömnig. Med betoning på fruktansvärt, trött och sömnig. Ska snart sova. Oh ljuva tanke!

Nyss ringde det en kille från vårt försäkringsbolag (så nu vet jag vilket bolag det är. Det visste jag ju innan också, men hade inte riktigt fullkoll på det. Måste jag kanske inte erkänna men det gör jag ändå). Och när jag sa att han fick återkomma någon annan kväll och prata med min man för jag har verkligen ingen koll fnissade han. Och det lät så gulligt så jag kunde inte låta bli att fnissa jag också. För det lät hjärtligt, inte ett nedlåtande fnysfniss utan ett gulligt äktafniss. Men inte kan jag vara den enda frun som inte har koll på försäkringar, eller?

Eller borde jag börjat fråga ut honom om våra försäkringar? Tänk om jag inte är försäkrad alls? Min man kanske bara ljuger för mig. Orka bry mig säger jag bara. Dessutom hade nog försäkringskillen försökt sälja på mig en försäkring om det var så att jag inte var försäkrad.

Nu ska jag säga godnatt till mina barn och sen ska jag göra mig i ordning för sängen. Det brukar ta sin lilla tid så jag gissar på att jag ligger om ca 66 minuter. Gott så.
       .

3 kommentarer:

  1. Förr hade jag alltid ringarna på mig. Men sen blev jag för tjock så nu är väl målet att komma i ringarna igen

    SvaraRadera
  2. Här är det tvärtom...med kollen alltså. Jag har koll på det mesta medan maken inte vet något.
    Natti på dig.

    SvaraRadera
  3. härligt med "nygamla" ringar, får man se bild? =)

    SvaraRadera