lördag 8 oktober 2011

Det här med finmotorik

Något gick snett vid skapandet av mig. Jag saknar finmotorik. Jag är klumpig (och ibland klantig).

När jag ska ta ut något ur ett skåp får jag göra det väldigt långsamt och försiktigt annars river jag ut något annat eller i värsta fall startar en dominoeffekt av trillande saker. Badrumsskåpet är en klassiker. 

När jag ska ta ut ett glas ur köksskåpet händer det ofta att jag välter en trave med glas, men här är jag beredd - har klirrat många glas vid det här laget - och håller emot med andra handen. 

På Åhléns har jag rivit travar med varor. Jag har smätt iväg förseglingar till diverse tvål-/parfym-/schampoflaskor. Jag har rivit en stor kartong föreställande en känd fotbollsspelare på Ica. Jag har ett otal gånger fastnat med varor i den lilla (enmeterslånga) prislappsremsan som sitter på hyllkanten och fått dem att lossna.

Jag har rivit ner lampor när jag haft för avsikt att bara tända dem. Jag har vält blomkrukor när jag känt på jorden om den varit torr. Jag har spillt vatten och andra vätskor när jag fört glaset till min mun. Fast det kanske också har med missbedömning av avstånd? 

Att gå omkring i en butik som säljer glas och porslin är nästan inte att tänka på! Då är jag livrädd för att riva ner saker eller helt enkelt stöta till ett bord eller en hylla. Sådana ställen undviker jag helt om det går.


Nu ska jag se om kaffet torkat upp och så ska jag dammsuga de sista små glasskärvorna och sen tvätta köksgolvet. Och så får vi se vilken dag vi ska åka och köpa ny kaffebryggare. För ja, jag har rivit ner kaffekannan i golvet. Skulle stänga av bryggaren och fastnade naturligtvis i kannans handtag och sveper ner den på golvet, med glassplitter och kaffefläckar högt och lågt som följd.

Men det positiva: jag hann dricka två koppar kaffe innan det hände, och så får jag äntligen köpa mig en Moccamaster, eller en lyxig kaffemaskin! Får ju se det positiva i allt. *host*

     .

3 kommentarer:

  1. Igenkännande. Ingen pysselmamma här inte.;)

    SvaraRadera
  2. samma här, är grymt klantig, tar sönder saker, tappar saker och smäller igen dörrar för hårt...

    SvaraRadera