lördag 29 september 2012

Åååååhhh! Bokmässan

Jag älskar Bokmässan!

Tyvärr är det lite för mycket trängsel för att jag ska fixa att gå där en hel dag, men några timmar står jag ut. Till en början, vid 11-tiden, var det ok med folk. Men vid 14 när vi gav upp var det tvärstopp på många ställen. Galet mycket. Men det är fantastiskt ändå! Lukten av böcker ligger i tät mellan montrarna.

Mitt enda "måste" för dagen var att träffa Åsa Hellberg och gå fram och säga Hej det är jag som är Agneta. Hon kände igen mig redan innan jag hunnit säga hej. Härliga, glada, trevliga Åsa! Det var verkligen jättekul att träffa henne.



Jag ångrar att jag inte tog fler bilder. Åtminstone en med Åsa och mig tillsammans. Det får bli nästa gång. Vi fick i alla fall en trevlig pratstund och det är jag jätteglad för.


En annan härlig person är Simona Ahrnstedt. Första gången jag hörde talas om henne var när hon lämnade en kommentar i min blogg, eller om hon mailade, och undrade om hon fick skicka en bok till mig. Jag blev jättemisstänksam och skrev tillbaka och undrade om jag förband mig till något - trodde att det var något lurt helt enkelt! Allt hon ville var att jag skulle läsa boken, Överenskommelser, och kanske skriva något om den. Om jag hade lust, det var inget krav. Jag älskade boken, den var så bra!



Nu äger jag hennes nästa bok, Betvingade och den är självklart signerad den också! Skulle så gärna velat få en lite längre pratstund med henne, men det var jag nog inte ensam om.



Den tredje boken jag köpte var Morgongåvan av Susanne Boll. Pinsamt nog kände jag inte igen henne. Men till mitt försvar får jag skylla på att jag har precis hittat hennes blogg. När jag står i kön för att betala boken säger helt plötsligt en tjej "Vill du att jag signerar boken åt dig?" Min spontana tanke var att fråga "Vem är du?" men så slog det mig vem hon var och jag säger istället "Ah! Det är ju du!"och så nervöspladdrade jag om inget särskilt. (Hade känt mig smartare om jag bara sagt "Ja tack!"). Hon var jättetrevlig också! Glad, och utstrålade massor av positiv energi. Precis som Åsa och Simona.


Jag känner mer än någonsin att jag måste också bli utgiven (helst antagen också) så att jag får anledning att träffa de här mysiga tjejerna någon mer gång!

En annan kul grej med mässan är att det är så många kända ansikten som går omkring där. Stötte nästan ihop med Lasse Åberg. Och mötte Jan Gillou. Och såg en massa andra kändisar. Några stod vid montrar eller satt på stolar och pratade, men många gick omkring som vilka besökare som helst.

7 kommentarer:

  1. Nästa år vill jag hälsa på dig på plats i din monter:)
    //cah

    SvaraRadera
  2. De låter som en kul mässa!! :)
    Man kommer av sig och ta bilder ibland :(
    Kram

    SvaraRadera
  3. Åh vad kul. Håller med dig om att Åsa är jättetrevlig. De andra har jag inte träffat men är säker på att de oxå är trevliga

    SvaraRadera
  4. C: Jag längtar efter att få träffa dig där!!

    Anna: Jag som alltid annars tar bilder i tid och otid. Men idag hade jag fullt upp. Roligt fullt upp :)

    Shamrock: Jag kan tänka mig att de tillsammans är ett himla gott gäng! Mysiga, glada och trevliga alla tre.

    SvaraRadera
  5. Låter som en suverän dag!!!!

    SvaraRadera
  6. Hej! Det var roligt att ses :-)

    SvaraRadera