måndag 3 september 2012

Dagen ordnade upp sig

Trots en seg start kom jag igång med skrivandet.

I detta nu har jag skrivit ca 1000 ord. Räknar inte längre så himla noga, för jag klipper och klistrar lite också, och totalt har texten idag ökat med +1600 ord! Två kapitel (mina är inte så långa) blev till ett, så det minskade ju lite där, men jag tycker det blev bättre. I slutändan handlar det trots allt inte om antal ord. (Ovanligt att det kommer ifrån mig måste jag säga)

Nu har det varit så mycket elände ett tag i min text att jag måste få in lite roligheter också. Jag kanske måste kolla med lite olika Stockholmare om tips på uteställen och butiker och andra trevligheter. I brist på egen researchresa alltså.

Fast vid närmare eftertanke är det kanske det jag behöver. En trevlig helg i Stockholm.
 .

5 kommentarer:

  1. Heja dig. Det går ju hur bra som helst! Med den här farten har du snart ett färdigt första utkast!

    SvaraRadera
  2. Hur långt har du kommit på boken?

    En Stockholmshelg låter ju bra :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Kati: Nja. Jo, kanske men då krävs det att det går bra hela tiden och att jag inte får mig ett bryt igen och plockar bort en tredjedel.

    Anna: Jag har kommit ca en tredjedel. Igen. Innan sommaren var två tredjedelar skrivna ... Sen fick jag ett bryt och plockade bort en massa.

    SvaraRadera
  4. Det går framåt =) Ta en tur till Stockholm, så kanske du kommer på saker du inte kommit på annars.

    SvaraRadera