onsdag 5 september 2012

Gnällig idag

Känner mig låg. Kan vara pms kanske? Jag hoppas på det annars är det depression på gång och det har jag inte lust/tid/ork med.

Förresten, har man pms när när inte har mens? Jag har ju hormonspiral som underlättar mitt liv en del. Men har man ändå de här månatliga cyklerna? Jag kan villigt erkänna att jag känner mig själv för dåligt för att veta om de här dåliga humör-dagarna infaller med viss regelbundenhet eller inte. Tycker ibland att de kommer lite för ofta.

Annars då? Det är onsdag, det är blåsigt och jag har noll koll på vad jag ska skriva idag. Jag skriver en feelgood-story, trodde och tänkte jag, men jag tycker hittills att det mest glider in på elände. Av någon anledning har jag lättare för att skriva om olycka än om lycka. Betyder det att jag har ett mörkt inre? Och att det ger sig till känna även när jag skriver?
:

5 kommentarer:

  1. Inte är det bara elände, fortsätt nu! :-)

    SvaraRadera
  2. Som jag ser det måste karaktärerna råka ut för lite jobbigheter för att man ska feel good när det ordnar upp sig. Det kan ju inte vara rosenrött hela tiden, skulle bli tråkigt ju. ;) Sedan kanske en viss typ av drama inte hör hemma där, för då byter det snabbt genre, men ifall du inte känner dig tvungen att skriva en viss sorts berättelse så skriv bara och låt det bli vad det blir.

    SvaraRadera
  3. jag letar som en galning efter mailet du skickade till mig om korrfelet du hittade i Sonjas sista vilja.
    Du har möjligtvis inte kvar det? Jag tror att jag markerade var i boken det var, men är inte säker ...

    SvaraRadera
  4. Fru Venus: Kan du skicka över lite inspiration? Jag har förlagt min....

    Kati: Ja, det är väl så. Ska försöka att bara skriva, men det verkar svårt just idag.

    Åsa: Jag letade också som en galning... men har nu mailat dig!

    SvaraRadera
  5. tack igen, Agneta. Pms. Jag antecknade, det var mitt sätt att se om febern (exakt 37,5)och det bröstonda kom regelbundet.

    SvaraRadera