torsdag 1 mars 2012

En bra dag tills vi fotograferade oss

Ansökte om pass idag, jag och barnen. Maken var med men han har redan pass.

Herrejättejätte vad ful jag blev på mitt foto! Jag hade först svårt att hålla mig för skratt. Man får inte längre le. Så jag började såklart le, och skratta och när jag försökte se allvarlig ut började jag fnissa. Och killen i luckan var så himla snygg trevlig.

Till slut. Efter att jag lyckats blinka några gånger precis i shotögonblicket (dessa bilder såg inte jag, och det är jag evigt tacksam för, dessvärre såg killen dem). Till slut blev det en bild där jag varken blundar, halvblundar (ryser) eller visar tänderna. Och jag säger bara HERREGUD! Hur kan man bli så ful? Hur är det ens möjligt att se så kriminell ut?

Föreställ er att ni tittar på de värsta mugshotsen ni kan hitta. Där finns nog inte jag. (Försöker vara snäll mot mig själv)

Men de näst värsta. Där är jag!

Jag kommer ha tur, väldigt mycket tur, om jag blir insläppt i USA.
       .

4 kommentarer:

  1. Hahaha! De nya passen är grymma. Alltså på riktigt grymma. En vän till familjen fick värsta bulldog-kinderna och påsar under ögonen på sitt passfoto (de har ju någon ny 3D-teknik) trots att hon är en fräsching i verkligheten. Galet roligt att se (för alla utom henne) men inte så likt kanske. Tänker att ditt foto säkert blev bättre än så ;)

    SvaraRadera
  2. Nä, jag är så ful. Jag kommer skämmas varje gång jag ska visa upp det :(
    Ok, jag är van vid bilder som inte blir så bra (vill tro att jag är mycket snyggare i verkligheten än på bild) men det här var bara för mycket. Gräsligt.
    Tur att det bara är ett pass och inte ett id-kort...

    SvaraRadera
  3. Jag har faktiskt skrivit en hel krönika om att jag ser ut som en förrymd brottsling på mitt passfoto...

    Tack för fin kommentar hos mig i samband med min brors bortgång. Kram!

    SvaraRadera
  4. Tror knappast att jag hört någon som varit nöjd med sin bild i passet. Själv ser jag alldeles förskrämd ut, både på det gamla och det jag tog nyss. Hmm...

    SvaraRadera