fredag 10 augusti 2012

En stilla fredag

Mulet väder och regnet hänger i luften. Maken ska snart ner till sommarstället och jag och barnen stannar hemma. För mycket mygg, för lite sol och bad. Och så har jag lite för mycket tvätt och annat att ta hand om. Så kul är jag.

(Men vi ska ner, hela familjen, om ett par veckor så jag överlever. Och det är inte helt fel att få en nästan ensam helg någon gång ibland heller.)

Idag blir det att fortsätta vika tvätt, hänga tvätt och köra igång ännu en maskin. Strykbrädan är tömd, golvet är nästan helt framletat och torkställningarna är redo för ny tvätt. Tur att jag har en massa Sommarprogram att lyssna ikapp!
        .

2 kommentarer:

  1. Låter ju helt ok, trots all tvätt. Säg gärna till om du hittar något sommarprogram som är extra värt att lyssna på!

    SvaraRadera
  2. Några förslag på de jag gillat bäst (hittills): Anja Pärsson, David Helenius, Marika Carlsson, Klara Zimmergren. Återkommer när jag lyssnat på fler.

    SvaraRadera