tisdag 28 augusti 2012

Jag kanske precis dog en smula

Japp, nu är jag igång och ska tjata om min text igen.

Jag vackar, hit och dit. I ena stunden är jag sprudlande glad över att jag sprutar ur mig tvåochetthalvttusen ord på en dag, i nästa blir jag bedövande nedstämd när jag inser att det jag skrev inte alls passar in i storyn eller är helt ointressant för handlingen och läsaren.

Så. Tillbaka på ruta ett kanske? Kanske börja om med manuset? Eller kanske sätta mig och tänka igenom det. Ha en plan och en struktur? Och den här gången verkligen se till att jag har en plan och en struktur innan jag börjar skriva. Jag hatar plan och struktur.

Ska jag skaffa mig en lektör, som får betalt för att komma med åsikter och idéer. Men nej, kan själv det får komma sen.

Ut och springa kanske? Rensa den överhettade hjärnan lite. Få lite perspektiv. Och kanske inse att det även gäller mig: Att skriva är att skriva om.
        .

2 kommentarer:

  1. Nej, inte dö nu. :) hang in there!

    SvaraRadera
  2. Läste i Amelia om Viveka Sten, hon berättade en massa tips om man skulle skriva en bok. Köp Amelia och läs, kanske något tips för dig!

    SvaraRadera