onsdag 29 augusti 2012

Hemma i solen igen

Fan vad jag hatar att köra bil. Och parkera. Och på just DEN parkeringen också. Idag var jag tvungen att göra det två gånger.

Men det gick bra. Till Mölnlycke. Hämta papper. Till Landvetter flygplatshotell och få papper ifyllda. Tillbaka till Mölnlycke och lämna pappren. Sen hem. Via vårdcentral för att lista mig och beställa tid för koll av födelsemärken. Jag hade hoppats på att någon skulle titta lite snabbt på dem när jag ändå var där, och konstatera att de inte behöver granskas närmare. Men jag behövde boka en tid.

Nu funderar jag på att avboka tiden. Mina märken är rätt små, och de ser inte särskilt konstiga ut. Ett kanske kan vara eller bli något, men det är så himla litet ännu - ska jag verkligen ta upp läkartid för det? Jag ångrade mig medan jag var där, men kunde inte med att säga något. Nu ångrar jag att jag att sa något. Sköterskan kunde kanske väglett mig i mina funderingar. Gud så dum jag är ibland.

På väg hem därifrån åkte jag förbi mina föräldrar och hämtade hem deras Gröna Johanna (kompostbinge). Jag ska alltså fixa min egen fina jord från och med ... snart så fort jag fått maken till att sätta upp den,  ska bara hitta en lämplig plats, en plan plats. Och det har vi bakom huset. Perfekt för oss men jag gissar att grannen inte vill ha den ett par meter ifrån sin altan.

Nu ut och räka och bli arg och besviken för att jag inte kommer orka få den på plats om jag nu mot förmodan hittar en bra plats.

Kanske lika bra att fixa mig lite lunch istället? Det hjälper humöret en bit på vägen om inte annat.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar