lördag 25 augusti 2012

Vart tog lördagen vägen?

Det gick fort att gå från morgon till kväll.

Jag har, förutom skurat handfat och putsat fönster även möblerat om lite. Bytt plats på klädskåp och hylla i tvättstuga respektive gästtoalett. Maken fick ta det tunga jobbet så jag har mest pillat lite. Jag tror det blev bra.

Men jag har inte bara städat och grejat hemma, jag har vistats lite i solen och rensat bland mina penséer (eller om det är violer?) och luktärter. Nu har jag en stor doftande bukett på köksbordet! Och nya blommor kan få kraft att komma. Och eftersom det var sol och fint när jag var ute fick jag njuta lite sommarvärme också. Och en kopp kaffe med maken.

Och ja, jag har skrivit också. Inga jättemängder, men någonstans kring 800 ord är jag nog uppe i. Och jag ska fortsätta lite till. Yngsta är på kalas och ska bli hämtad vid 22,30 - inget vin alltså. Och det känns rätt skönt. Idag igen!
    .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar