lördag 18 februari 2012

En slödag idag

Herrejösses vad jag är trött och slö idag. Mest slö faktiskt. Lat. Men jag har fixat lunch och kört en maskin med tvätt. Och hämtat post hos grannen. Och duschat.

Så jag är faktiskt lite värd att sitta i soffan resten av dagen och kvällen. Kanske äta godis rent av.

Om två dagar är det måndag. Ny vecka. Arbetsvecka för vissa. Då börjar mitt nya liv. Men om det blir så väldigt mycket nytt återstår att se. Jag har bestämt mig för att mjukstarta. Röjning och städning ska få ta sin tid. Skrivandet ska få ta den tid det vill. Känner jag inte för att skriva de första dagarna ska jag inte göra det, och vill jag inte göra annat än att skriva ska jag göra det. Lusten ska få styra första veckan. Det känns väldigt bra.
          .

2 kommentarer:

  1. hade grannen nån spännande post åt dig?

    SvaraRadera
  2. Låter helt underbart Agneta!
    Låt det bara falla på plats :)
    Och rapportera sen, hur det känns, hur det går med skrivande, växthus och allt annat spännande :)
    Kram på dig!

    SvaraRadera