tisdag 28 februari 2012

När man har noll koll

Och inte får info.

Idag skulle vi åkt in till stan hela familjen, för att fixa pass. Ja, vi ska ut och resa i sommar, berättar om det vid senare tillfälle.

Vi hade valt idag pga att alla barnen slutar tidigt.

Äldsta dottern slutade tjugo i två och borde rimligtvis vara hemma vid tio-fem i, med tanke på att hon har max fem minuters väg att gå. Det gjorde hon inte. Hennes syskon, som slutade tjugo minuter senare kom hem. Och klockan gick. Jag hann byta om och hänga på mig lite smycken; borstade håret och packade ner allt jag skulle ha med mig i handväskan. Men ingen äldsta dotter kom.

Inte heller svarade hon i telefonen.

Så maken gick ner för att möta henne/leta efter henne. Han ringde strax efteråt: De har nationella prov och slutar klockan tre idag.

Vi skällde lite på oss själva för att vi missat detta så totalt! Men när vi kollar veckobrevet från skolan, finns ingen information om förlängd skoldag! Dåligt.

Men men. Vi får åka in en annan dag. Och vi får väl ta oss en kopp kaffe, maken och jag.
          .

4 kommentarer:

  1. Känner igen det där, hur man direkt drar slutsatsen om att man själv inte har någon koll och bannar sig och skäms. Men, det är inte alltid man får all information som krävs för att ha den där kollen.

    SvaraRadera
  2. Naaaaje! Vad surt.
    Men gott med kaffe i alla fall :)
    Ha en go tisdagskväll!

    SvaraRadera
  3. Tokigt men härligt med en spontan överraskningsfika för dig och maken.

    SvaraRadera