onsdag 1 februari 2012

Men vad är det nu då?

Ont i armen/armbågen. Nej, inte ont, men när det kommer till vissa krämpor överdriver jag drastiskt, mest för att jag är rädd att det ska bli värre och vara allvarligt. Oroar mig i förskott kan man säga.

Och käkarna. Jag har ont (nej inte ont, bara räddont).

Och jag är en ganska smart kvinna *host* och inser snabbt att det är stress. I samma ögonblick kommer stresshuvudvärken också. Som ett litet mail i inboxen.

För vad? Inte kan jag väl redan ha resfeber inför fjällenresan? Jo, det kan jag. Tänk om vi glömmer ... nu tänkte jag göra mig lustig över att kanske glömma ett par vantar och ojojoj vad jorden skulle gå under. Sen insåg jag rätt snabbt att tänk om vi faktiskt glömmer något viktigt. Något som man inte lätt får tag på där vi ska vara, evigheter från köpcentrum. Allas vinterkängor - räcker ju att en person blir utan sina så blir det jobbigt (för den personen); termobyxor, underställ eller något annat viktigt.

Men för den sakens skull behöver jag väl inte stressa upp mig NU? Till helgen får jag sätta mig och göra listor. Så vad är det då? Arbetsbördan på jobbet är helt under kontroll. Ingen ko på isen direkt. Dessutom slutar jag om en vecka och två dagar.

I princip skulle jag kunna börja maska rejält nu och flytta fram saker som ska göras. Jag skulle kunna "glömma" saker och bara sitta och surfa resten av tiden. Men jag vill inte det. Även om jag är rätt lat. Men jag vill lämna snyggt. Och inte bara snyggt utan jättesnyggt. Jag vill att folk ska komma in i ärenden som jag haft hand om och tänka "vad bra att hon redan fixat här". Vill jag.

För den dagen jag eventuellt vill börja jobba heltid igen, då vill jag tillbaka dit.

Därför sa jag nästan bara bra saker på avgångsintervjun med HR idag. Fast inte bara därför förstås, utan för att jag faktiskt nästan bara har bra saker att säga. De saker som jag inte tycker är så bra tog jag också upp. Väääldigt klart och tydligt. Hoppas på förbättringar där!

Nu ska jag ut och gå, sen ska jag kanske tona håret, duscha och lägga mig tidigt. Får se hur mycket jag lyckas proppa in på ett par timmar.
       .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar