tisdag 21 februari 2012

Nu går det lite trögt

Precis som igår (anar jag ett mönster här?) så går skrivandet bättre på förmiddagen än eftermiddagen. Kanske händer det något när jag pausar för lunch. Men äta måste jag annars tappar jag helt blodsockerhalten och humöret.

Eller så ska jag kanske skriva enbart på förmiddagarna och kanske senare på kvällen? Igår kväll gick skrivandet bra igen. Riktigt bra. Faktiskt så bra att jag såg en färdig bok framför mig. Just nu ser jag inte ens en färdig novell.

Kanske ska jag ta en liten bensträckare? Köra igång lite tvätt, ligger fortfarande efter i tvättstugan ... och sen gå ut och gå en sväng? Det är ljust, nästan solsken, och ca 5°.

Det är ju inte så att jag absolut måste tvinga fram ett visst antal ord per dag. Jag är ju en fri människa och jag har ju fortfarande min lediga tid, som jag lovat mig själv att ha de första veckorna.

Jag tror jag gör så! Samtidigt är jag sugen på att fortsätta skriva, det är ju så roligt att se karaktärerna och storyn ta form! Men det är bra, då kanske det blir lättare att ta itu med skrivandet när jag kommer hem igen.

Eftersom vi har korvgryta kvar sen i lördags behöver jag inte tillaga någon middag idag.
         .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar