torsdag 23 februari 2012

Finn ett fel! Eller kanske fler?


Jag har laddat upp nedan text idag. Det är en liten övningstext som jag skrivit, låtit vila ett par dagar och sen ändrat lite på idag. Men, jag glömde en liten liten liiiiiten detalj. Att KORREKTUR-läsa innan jag laddade upp den! Upptäckte felet av en händelse alldeles nyss. 


”Du din … din hora! Ditt satans luder. Jag ska döda dig!” Hans ögon brann av hat när han hes av frustration skrek ur sig orden. Hon såg hans saliv hastigt glittra till när det lämnade hans öppna mun. Vad ful han är, tänkte hon och undrade om han alltid sett så frånstötande ut. Vad hade hon någonsin sett hos honom? Hon äcklades när hon tänkte på allt hon gjort med honom genom åren. När hon trodde att hon älskade och åtrådde honom. Åh, som hon önskade det ogjort! Hennes älskade son skulle bli faderslös och få en kåkfarare till mor. Hon svalde hårt medan hon tog ett hårdare tag om revolvern som låg dold i handväskan.
”Du kommer inte hinna döda mig innan jag dödar dig” sa hon och långsamt drog upp vapnet. Ett sällsamt pirr for genom kroppen när hon såg hans ansiktsuttryck gå från mörkt hat till grå skräck. Nu äger jag dig, tänkte hon och euforisk triumf spreds i hennes inre. ”Du ska få för allt ont du gjort mig och mitt barn. Ett skott för varje år du har berövat oss ett värdigt liv. Du är ett avskum som inte förtjänar att leva. Du är ett äckel som förstört våra liv.” Det kändes som att rösten fått eget liv. Äntligen fanns det en styrka där som kunde ge liv åt de känslor som så länge velat komma ut. Varför kunde inte den styrkan kommit mycket tidigare, tänkte hon sorgset, då hade jag inte behövt bli en mördare. Hon lyfte pistolen och greppade den med båda händerna. Hon tog ett djupt andetag och siktade mellan hans ögonbryn. Han ryckte till och gjorde en ansats att slänga sig emot henne. Hon höll andan och kramade avtryckaren.
      .

1 kommentar:

  1. Fy, vad hemskt. Men ändå bra skrivet. Såg inte så många fel. Något enstaka kanske...

    SvaraRadera