lördag 4 februari 2012

Hej stress

Jag har haft huvudvärk nästan hela dagen. Försökte mota Olle i grind genom att andas långsamt genom näsan och ända ner i magen. Gick sådär. Andningen kom knappt ner i lungorna. Jag tog ett bad och läste en tidning och sippade på ett glas vin. Hjälpte inte heller.

Tog en Panodil brus och en 600 steg lång (kort) promenad i kylan. Och mer vin.

Jag har fortfarande ont.

Och jag är upp i varv. Nu vill jag inte ha mer vin. Tror att det enda som skulle kunna få mig riktigt avslappnad är narkos. Vi får väl se på måndag. Om historien upprepar sig* ...


*För fem år sedan skulle jag byta min hormonspiral. Det krävdes fyra gynekologers försök, vid tre olika tillfällen. Till slut fick en femte läkare fixa ut den, under narkos. På mig - läkaren var vaken.

Det är väl inte bara det här besöket som oroar mig lite, utan att det är en vecka kvar att jobba, och snart ska vi till fjällen. Inga jobbiga saker, utan rätt så trevliga egentligen. (Om man bortser från det jag ska göra måndag morgon - måtte det gå vägen på första försöket den här gången.)

Så vad i hundan är det jag är så stressad över? Va va va?

Men en helt annan sak: Jag är rätt så nöjd med mitt hår! Just nu. Fast det kanske är för att jag har annat att tänka på. Vad det nu är ...
   .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar