tisdag 28 februari 2012

Tur i oturen ändå

Det visade sig, efter ett tag, att vi inte alls skulle åkt in till stan för att fixa pass, utan till Mölndal. Och dessutom var aldrig tanken, för maken - trots att det var hans förslag från början - att han skulle tillbaka till sitt jobb medan barnen och jag skulle gått på stan.

Näe, sa maken, jag ska på möte halv fem, så gå på stan var aldrig aktuellt. Han hade glömt bort att han nämnt det där med jobbet.

Nu åker vi istället in till Göteborg på torsdag. Om inget annat dyker upp. Där är kön längre, men öppettiderna lite mer generösa. Under tiden får väl vi roa oss med att spela Wordfeud mot varandra, hela familjen.

När maken lämnade hemmet åkte jag med honom till centrum och gick till ica och handlade lite nödvändigheter för att fixa middag. Och äntligen har jag fått i mig rökt lax med pepparrotsvisp. Jättegott!

Nu ska jag snart orka fixa pannkakor till barnen.
          .

1 kommentar:

  1. Spännande me resa :)
    Ja d är ju dags och börja planera om man ska få de man önskar.
    Kram

    SvaraRadera