torsdag 19 april 2012

Ännu lite mer babbel

Jag är ju inne på det spåret idag.

Jag vill inte jobba i morgon. Jag vill skriva. Och städa inför helgen.

Men ring och säg att du inte kan jobba i morgon då, säger maken.

Men... nä, det vill jag ju inte. Jag vill ju vara behövd. Och komma hemifrån lite. Vila armen, komma ut bland folk, röra lite på kroppen. (Att jaga fyraåriga tjuvar är perfekt sysselsättning utomhus)

Men just i morgon är det så mycket som ska fixas. Döttrarna har övernattning med scouterna och det ska handlas lite godis innan dess. Och det har jag lovat att fixa. Vilket de egentligen kan göra själva. Sonen har cup på lördag och ... jag måste nog stressa lite över det i morgon kväll.

Och om jag ska jobba på dagen. STRESS.

Fan. Jag klarar inte att leva ett normalt liv när det är ica-besök med i bilden.

Hur gör ni andra?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar