fredag 27 april 2012

Jag hörde röster

Helt plötsligt hör jag någon prata. Någonstans ifrån kommer en röst.
Det hörs inte särskilt tydligt och jag kan inte lokalisera ljudet, kommer det från övervåningen?
Jag stannar upp. Lyssnar.
Det låter som min son. Rimligt, då hans sovrum är rakt ovanför. Hans syster har rummet intill.

Men ljudet kommer inte uppifrån. Det kommer ifrån ... min ficka. Där jag lagt mobilen.

Min telefon verkar spela upp ett samtal. Jag stelnar till. Avlyssnar min telefon ett samtal? Hur? Mellan vilka?
Jag tar upp telefonen, jag verkar ha ringt upp någon.

Jag lyssnar. Det är min son som pratar. Vem pratar han med, så här dags? Och varför?

Poletten trillar ner. Jag har bara råkat få fram kontaktboken och ringt mitt mobilsvar.

Puh!

1 kommentar:

  1. Vet du att när började läsa trodde jag först att det var ett utdrag ur din bok. Sen förstod jag att det var i verkliga livet. Är det riktigt säkert att det inte är ur boken. Meningar trollband mig så det var nästan synd att det inte var så

    SvaraRadera