måndag 23 april 2012

(Rubriklöst, tydligen)

Jag hann inte mer än sätta på datorn och tänka att jag skulle få en skrivardag idag, så ringer telefonen. Jag känner igen numret och stålsätter mig (jag har ju ställt in mig på en hemmadag ju).

Men hon ville bara kolla om jag kunde jobba i morgon.

Mellan nio och ett. Ha! Lyxigt värre. Dels att veta på förhand att jag ska iväg i morgon (och förhoppningsvis vara vuxen nog att ha lite framförhållning), dels att jag börjar nio och slutar ett. Eventuellt kunde jag få jobba till fyra, hon återkommer om det.

Skit samma tänker jag. Slutar jag klockan ett kan jag ägna ett par timmar åt mitt skrivande. Får jag jobba längre blir det lite mer pengar istället. Win win alltså!

Apropå pengar. Maken fick en fin liten restskatt som ska betalas. Jag fick ont i magen och var nära att börja fulgråta. Min fina skatteåterbäring är bara en droppe i havet. Men om jag har tur ska han betala in sin skatt innan jag får min återbäring i december.

Nu skriva. Hej och hå.

Undrar om jag ska skriva på boken eller på min uppgift? Boken. Helt klart boken.
              .

1 kommentar:

  1. Restskatt är såååå trist... Jag fick tillbaka 1500 cirka. En droppe i havet men kul ändå.

    SvaraRadera