söndag 22 april 2012

Lugnet har lagt sig

Han (kompisen) gick för ett tag sen. Men jag fick tjata iväg honom efter att hans pappa ringt.

Det var ena dottern som svarade, så jag hade ingen möjlighet att säga något. Förmodligen finns det någon förklaring till beteendet. Kan hända har killen själv haft någon info som han inte delat med sig av. Han är lite disträ av sig.... Det kan ju ha varit så att föräldrarna sagt till honom att komma till fotbollsplanen där hans storebror spelade match (visade det sig efter en stunds utfrågning) och hämta nyckeln, om han inte längre kunde stanna hemma hos oss.

Tydligen var de iväg och tittade på match en knapp kilometer bort.

Men det tog ett tag innan jag fick listat ut det. (Lirkat ur honom det.)


Nu ska jag vänta på maken som är på väg hem från jobbet (!) och sen ska vi beställa thaimat. Under tiden jag väntar ska jag gråta lite över några muggar jag lånade igår av min syster, som jag slarvade bort.

          .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar