söndag 15 april 2012

Dagen söndag, idag

Vaknade utan huvudvärk, men med en dålig känsla i kroppen. Igår kväll skällde jag på barnen, värre än på länge länge. Herregud.

Så i morse var inget kul att vakna.

Orkade inte promenera heller, men med tanke på att jag gick 13000 steg igår fick det vara bra med den saken. (Att jag varit ute och gått med Sis nu på kvällen och kommit upp i 13000 steg även idag, känns bara som bonus!)

Jag var nere och nedstämd hela förmiddagen och till slut frågade maken om jag ville åka till Trädgårdsforum och det ville jag.

Köpte buskar! Vit bond-syren och rosa syren-hortensia. Kommer bli sååå fint när de tagit sig och börjar slå ut. Tre av varje blev det. Och en sak för växter att klättra på. Mina luktärter när de blivit sådda och börjar klättra!

Och tio vårpenséer.

Och lite annat smått och gott.

Idag blev en trädgårdsdag. Jag har planterat penséerna och planterat om lite tomater och pelargoner.
Och "vi" har även planterat buskarna.

Nu kan vårvärmen få komma!

Komsi komsi, värmen!
           .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar