torsdag 12 april 2012

Hemma på rast

Underbart att bo fem minuter från jobbet!

Nu är jag hemma och kollar till barnen, dricker en kopp kaffe och ska snart gå ner till jobbet igen.

Den här gången är barnen äldre, och kan prata och göra sig förstådda. De klär på och av sig själva och allt jag behöver göra är att gunga den allra minsta (världens sötaste) gullungen ibland, och ibland trösta och hålla handen, och hålla två lite äldre tjejer i handen! (Som nästan tävlar om att få min uppmärksamhet!)

Till lunch fick jag jättegod spenatsoppa och nybakt bröd! (Nybakt, jag struntade i vetemjölet. Hej bubbelmage, hoppas vi ska vara ute på eftermiddagen...)

Nu dags att gå tillbaka.
         . 

1 kommentar:

  1. Och en så går det upp och sen går det ner. Vilken berg och dal bana du lever i. Kan knappast bli tråkigt och istället spännande och intressant. Kan tänka att det finns de som är avundsjuk på svängningarna. Oftast så tycker vi ju att livet är som ett streck. Njut och lev.

    SvaraRadera