lördag 17 oktober 2009

Härliga lördag!

Äntligen är den här! Lördagsförmiddagen! Killarna i familjen är på fotbollsträning, tjejerna ska iväg och shoppa vinterskor (till barnen) och huset är någotsånär städat, tack vare två tjejer som är lättmutade! Härligt. Att de sen inte dammar lika noggrant som jag skulle önska kan inte hjälpas. Jag försöker att skita i det...

Nu ska jag dricka kaffe, stoppa gojs i mitt älskade hår (baah) och smink i mitt hopplöst håglösa ansikte. Sen är jag redo att möta omvärlden!

Funderar på att ev ta bussen in till stan, eller bilen till Allum. Nackdel stan: Inga gratis toaletter (och betala fem spänn för att äcklas ihjäl? Hell no!). Nackdel Allum: Små hopplöst tråkiga affärer med pyttigt utbud. Fördel Allum: Hyfsat fräscha toaletter. Gratis parkering. Fördel stan: Slippa parkera bilen, många fler affärer med stort utbud.

Jag älskar att fatta beslut och välja (inte).

Och fråga barnen? En svarar stan och en svarar Allum.


Och kom inte och säg att I-landsbekymmer inte är jobbiga!

6 kommentarer:

  1. Jag lider verkligen med dig i denna svåra stund i livet.

    Skickar många goda tankar och massor med energi för att du skall orka VÄLJA. Jag vet hur det är. Har haft sådana där trauman många gånger i mitt liv. Typ varje dag.

    Stackare :(

    :) :) :)

    SvaraRadera
  2. Annika; vad skönt med någon som förstår! =)

    SvaraRadera
  3. Du har det inte lätt hör jag.
    Jag känner med dig.

    Själv kämpar jag med våndan av att bestämma mig mellan att köra igång en ny tvätt eller ligga kvar och lata mig.
    I-landsproblem? Icke då!
    ;)

    SvaraRadera
  4. De är skitjobbiga!
    De som säger att de inte är det är förtryckare som inte har kontakt med sin känslomässiga (i-lands)sida.

    SvaraRadera
  5. I-landsbekymmer är lika jobbiga som alla andra bekymmer så klart. Annars vore de inte bekymmer ju. Så tänker jag. För övrigt är mina egna bekymmer jobbigast av alla.

    SvaraRadera