fredag 16 oktober 2009

Kris (det här kan bli ett rörigt inlägg)


Jag har en hårkris. Model stor. Och jobbig.

På tisdag ska jag till frisören och klippa mig och färga håret. Det ska bli trevligt, men också väldigt jobbigt. Jag har ett komplicerat förhållande till mitt hår. Jag både bryr mig och inte bryr mig hur jag ser ut i håret. Men det jobbigaste är nog att så många andra har åsikter om mitt hår. Lite får jag nog skylla mig själv, för jag klagar ofta högljutt på mitt hår. Men det är en sak! Jag får klaga på mitt hår, men det får ingen annan!

Och nej, jag orkar och hinner inte lägga några minuter på frisyren på morgonen. Och även om jag hinner och har lust så blir det oftast ändå inte bra. Jag har ett lite ostyrigt hår. Som kräver att jag står bakom mig själv och jobbar med håret.

(Känns som att jag ursäktar mig lite. Det är väl upp till mig om jag vill se tråkig ut? Varför bryr jag mig? Varför jag tar jag illa upp om någon säger något? Jag vet inte... jag är väl lite skör just nu kanske)

Så ja, lite jobbigt inför besöket på tisdag. Jag vill färga håret och behöver färga det! Men vilken frisyr ska jag ha? Vilken frisyr är jag? Vad trivs jag i? Vad trivs mitt hår i? Vad funkar för mitt hår? Jag har ingen som helst jävla aning. Hoppas min frisör kan tala om det för mig.

9 kommentarer:

  1. Oh my jesus (vet inte hur gud stavas på engelska) vad jag önskar att jag har ett ostyrigt hår. VI kan byta. Mitt faller platt ner, och låter sig behandlas hur som helst, men; ett megastort men! Det måste daltas och tas om hand om. Annars ser det ut som om jag svettas litervis. Varje dag. Så, låt för en gång skull frisören bestämma.

    SvaraRadera
  2. Det där är så jobbigt!! När man vet att mån måste göra det men inte hur..
    Frisörerna brukar oftast vara bra på att se vad man eventullt skulle kunna passa i och sen finns ju också alla dessa frisyrtidningar! Du får åka dit lite tidigare och plöja igenom dom så kanske du hittar din frisyr :-)

    Sov så gott

    SvaraRadera
  3. Jag tror på långt hår:) Själv är jag ju tillf korthårig, men längtar tills det kommer att växa ut igen:)

    SvaraRadera
  4. Ja, håret är ju en del av ens personlighet...
    Jag klipper och färgar mitt själv numera. Eller rättare sagt, jag klipper och Michelle färgar när hon får färg över.
    Hon brukar bara tjoa att nu finns det färg över mamma! Och sen är det bara till att sätta sig ner och bli ompysslad! =)

    Folk får tycka vad dom vill om mitt utseende. Det gör dom ju ändå!
    Jag tvättar och kammar ut mitt hår. Låter det torka och drar kammen igenom en gång till. Klart! Väldigt smidigt! Fniss.

    Lycka till hos frissan!
    Kramen!

    SvaraRadera
  5. Ja det lät ju jobbigt! Men på bilde ser du ju ut att ha både fin färg och fin frisyr. Men det hjälper ju inte i din hårångest. Alla har vi våra nojjor, bara att acceptera. Lycka till och hoppas att du blir nöjd. Kram

    SvaraRadera
  6. Singelmamman; du kan låna mitt hår en vecka, sen vill du nog ha tillbaka ditt eget.

    Sussi; senast hade jag en frisyrtidning med mig, men det blev inte riktigt som på bilden : (

    Catrin; tror du på långt på mig, eller på dig?

    Yvonne; jag vill så gärna vara fin i håret, inte för andras skull utan för min!
    Det ska bli skönt att få bli ompysslad i alla fall. =)

    Malin; på den bilden (om du menar profilbilden) är jag ganska nyfriserad = hör till ovanligheterna! =)

    SvaraRadera
  7. Folk ska inte ha synpunkter. Jag kan orda om min vikt OCH mitt hår, men om någon annan tar sig friheten... *onda blicken*

    Läste att du hade gojs i. Det kommer att bli JÄTTEBRA! Allt klär en skönhet! Resten är bara avundsjuka. :-)

    SvaraRadera
  8. Gladan; dig skulle jag behöva ha varje morgon! =)

    SvaraRadera
  9. Jag är ju inte fåfäng i vanliga fall men när det gäller håret så är jag väldigt fåfäng. Tvättar och blåser till det pch sprayar och har mig varje morgon. Går inte ut annars (men det kanske jag redan har berättat?)
    Faktiskt så är det så att jag skulle inte kunna vara utan mitt hårfixeri på morgonen för jag ser ut som en hottentott när jag vaknar och så kan man inte se ut om man ska vara bland folk.

    Något som jag tycker är väldigt trevlig att få höra om mitt hår är de dagar jag har dåliga hårdagar och folk säger: Men du ser ju ut som du brukar...
    :|
    TACK! Precis vad jag vill höra just då. :(

    :)

    Kramis

    SvaraRadera