torsdag 22 oktober 2009

Trasig morgon

.
Jag känner mig nästan alltid trasig när jag kommer till jobbet efter att ha lämnat barnen ... Det är illa nog att komma sig iväg själv, utan att dessutom få iväg tre till.

Men det gick. Stortjejen glömde (såklart, hon är ju lik sin mamma) ett kuvert med pengar och busskort, men det får hon ta i morgon. Om det inte glöms då med.

Mitt tålamod är ju inte det bästa, någonsin, men på morgonen är det sju resor sämre tror jag. Usch. Ibland tycker jag synd om mina barn. Fast ibland är jag imponerad över mig själv, hoppas mina barn är det också... Gaaaah! Jag hatar stress. Jag fixar inte det längre. Jag blir dålig och sjuk av det.

Nu kaffe och sen jobba arslet av mig! SåinihelveteNOT.
.

4 kommentarer:

  1. jobbigt det verkar vara på morgonen ..usch ... men snart får du ju en timme extra !!!

    bra va!

    SvaraRadera
  2. men du! Testa dem en morgon, att de själva får se till att komma iväg i tid. Säg att det är en tävling och utlova fint pris till de som klarar det ("jag tar tid" hahaha) Allt medan du sitter i soffan och softar:D En tisdag förstås ;-)

    SvaraRadera
  3. Sis; du menar... att jag ska släppa på kontrollen? Släppa. Kontrollen.
    (Jag vet du har rätt, och en tisdag är en bra dag att testa - när det är dags (i.e. när jag är mogen))
    KRAM!

    SvaraRadera
  4. Usch, stress är verkligen en hälsofara!
    Och hur ska man ensam fixa en morgon med att få iväg sig själv och tre barn i tid utan att stressa? Jag tror det i princip är omöjligt.

    SvaraRadera