torsdag 29 oktober 2009

Ledig? Skulle inte tro det


Herregud vad jobbigt det var att göra äppelmos. Fast det var rätt enkelt ändå. Nu kom vi inte igång så tidigt som jag hade hoppats på eftersom min syster har en liten att ta hänsyn till. Vi körde igång strax efter lunch.

Skar och kokade äpplen, pressade igenom kvarnen (kallar man det kvarnen?

Först hade vi en annan ännu äldre assistent och bråkade med och fick till slut ringa pappa som fick komma med mammas assistent, med tillbehör. Orange, 70-tal.

Med den gick det som en dans att pressa äpplen (pressa?). Jag är så trött nu så jag vet knappt hur man skriver längre. Hur jag ska orka umgås med svärmor ikväll förstår jag inte. Hoppas maken är pigg.

Nästa år (jodå, vi ska koka äppelmos igen!) ska vi tänka på att smälta paraffinet lite tidigare, så att det liksom är klart att hälla på när moset väl är i burkarna. Och nästa år ska vi inte ha en massa barn att ta hänsyn till.

Jättejobbigt har det varit, men mest är nog anspänningen (jo, jag tycker det är jobbigt med nya grejer, särskilt när det är recept inblandat) och få allt att klaffa.

Köket är a big mess just nu, hoppas jag hinner städa innan maken och svärmor kommer. Skulle behöva, nej måste, skura toaletterna också och hänga fram rena handdukar. Sen får det duga!

TröttTröttTröttTrött...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar