tisdag 20 oktober 2009

Jag är nöjd, tror jag

.
Det var så skönt att bli pillad i håret! Sååå skööönt... Och det blev nog rätt bra tror jag också. Det ska mycket till innan jag erkänner att jag är nöjd med mitt hår. Sällan är jag nöjd med mitt hår. Men jag jobbar på det. Jobbar på att bli vän med huvudstråna.

Min frisör berömmer alltid mitt hår. Hon tycker att jag har så fint hår och så himla bra hår! "Du vet inte hur bra hår du har, Agneta!" säger hon. Nä, men jag vet hur jävla jobbigt hår jag har.

Hon har sagt till mig att jag får sluta bråka med det, jag måste inse att håret bestämmer frisyren och inte tvärt om. Om jag inte ska lägga en halvtimme varje morgon på att frisera mig. Och det ska jag inte!!!

Nu har jag en mörk, mustig brun färg med lite stänk av koppar. Jag gillar! Mycket!

Hoppas bara att jag gillar mitt hår när jag själv har friserat det. Eller snarare inte friserat det.
.

9 kommentarer:

  1. Jag vill också gå till frisören. Det är skööööönt att bli schamponerad, riktigt skönt. *blundar och låtsas att jag sitter i schamponeringen*

    SvaraRadera
  2. Mockapocka; jag HATAR att bli schamponerad! Vill helst slippa! Men det andra, pillet är gott!

    SvaraRadera
  3. Catrin; det kan jag nog ordna!

    SvaraRadera
  4. Jag är också nöjd med mitt hår idag. Av ren slump. Borde ha klippt mig för länge sen, så jag är för långhårig, men idag råkade det lägga sig bra och konsistensen (?) är okej.
    Det händer kanske ett par dagar i månaden.

    SvaraRadera
  5. Kan man inte få hembesök av en frisör sådär några gånger i veckan? Det önskar jag.

    SvaraRadera
  6. men det låter ju skit snyggt !
    härlig färg, funderar oxå på att färga nu till vinter , tabort det blonda !
    men men vi får se.

    hoppas det gick bra med att inte frisera nått på morgon kvisten
    kram

    SvaraRadera
  7. Kan vi inte få se en bild av ditt vackra hår?

    SvaraRadera
  8. Kul att du hittade en färg du gillar, jag tröttnade sist och färgade håret svart, enkelt!
    Bild vill vi se :D

    SvaraRadera