fredag 16 november 2012

Ett disco avklarat

Skoldiscot för mina femteklassare är avklarat. Jag är glad att jag tog överdragsbyxor för det var kallt att stå still! Men trevligt. Jag stod utanför ena dörren tillsammans med två pappor .. vi pratade semesterminnen (dock ej gemensamma sådana men två av oss var i Florida i somras, samtidigt. Men vi sågs inte. Världen är inte hur liten som helst) och barndomsminnen. Den andra pappan (som jag inte ens minns att jag sett någon gång förut, pinsamt nog) pratade gamla ungdomsminnen. Han kommer från Mölnlycke och känner/kände många av mina gamla klasskompisar. Jag är från Landvetter.

Efteråt städade vi i rasande fart och nu är jag hemma. Väntar på maken vars tåg är försenat pga någon olycka någonstans. Himla dumt. Vi behöver vår skönhetssömn, vi som ska på disco i morgon! Åh vad det ska bli kul!
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar