måndag 5 november 2012

Inte en bulle i ugnen

Men väl ett bröd!

Jag fick ett infall när jag gjorde frukost, och snodde snabbt ihop en limpa! Ingen jäst eller annat läskigt, som att knåda degen eller så. Nej, i med bikarbonat och hyss in i ugnen.

Om det inte blir bra eller gott skyller jag på att jag blandade två recept, varav det ena taget ur minnet. Det kan sluta precis hur som helst. Jag hoppas att det slutar bra. Är så sugen på mjukt och nybakt bröd, som dessutom är nyttigt.

Rågsikt innehåller 60% vetemjöl. Det gjorde mig lite sur. Så jag bytte ut lite av det mot siktat dinkelvete, som kändes lite nyttigare. Nu kan jag visserligen äta lite vetemjöl utan att bli dålig i magen, men ju mindre jag äter desto mycket bättre.

Och så har jag börjat skriva på en liten novell. Som jag kanske kommer skicka till en tidning. Eller så hamnar den där den hör hemma där alla andra hamnat, i papperskorgen. Vi får se. Blir den inte perfekt redan i första utkastet slänger jag den. Skojar inte bara.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar