tisdag 20 november 2012

Och fler

Jag jobbade på något som då hette Handelskammarens Kontorstjänst (bemanningsföretag), som senare blev köpta av ett annat företag.

Ett av mina uppdrag var Handelsbanken. Där var jag ofta. Satt i deras växel och svarade i telefon. 
Växeln var inte belägen i receptionen utan i ett litet bås i en korridor på andra eller tredje våningen. Långt bort från allt och alla. Vi var två stycken som satt där. (Den andra kvinnan minns jag, hon kom varje dag till jobbet och nästan grät av dåligt samvete - varje morgon bråkade hon med sin familj och var tydligen hemsk mot sin man och sina barn - och så ringde hon hem och bad om ursäkt och förlåtelse om och om igen ... Där och då förstod jag att mitt beslut att inte vilja ha barn var ett bra beslut.)

Hur som helst.

Ett samtal svarade jag så här:

"Handelskammaren, god middag."
"Eh, vad sa du?"
"Handelsbanken, god middag."
"Nej, du svarade Handelskammaren, god middag."
"Nej, det gjorde jag inte."
"Jo, det gjorde du."
"Nej, det gjorde jag inte! Kan jag hjälpa dig med något?"

Erkänna mina misstag? Jo, om jag någonsin gjorde några, ja!
-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar