söndag 18 november 2012

Inte fullt så ung idag

Herregud.

Vi lämnade festen klockan två. Då slutade DJ spela. Tur det, annars hade jag väl dansat än.

Det var en fantastiskt trevlig och lyckad fest. Vilket jobb de hade lagt ner på att inreda lokalen, ordna med mat och dryck. Även bordsplaceringen var genomtänkt. Det var så himla roligt!

Men idag är jag inte fullt lika fräck.

Efter knappt fyra timmars sömn vaknade jag halv sju och var klarvaken. Eller i alla fall tillräckligt för att inte somna om. Jag gick på toa, drack vatten och åt en banan. Och tog bort några onödiga Facebookuppdateringar. Ett par bilder som var käcka och roliga i natt, men inte fullt lika käcka och roliga i morse. Hu. Vad är det med mig och alkohol? Jag behöver inte mycket innan jag blir så barnslig att barnen på dagis verkar vuxnare än jag. (Men förbannat kul är det!)

Idag blir det soffhäng större delen av dagen, med undantag för äldsta dotterns fotbollsmatch. Hemmamatch som tur är. Blir lagom med promenad dit och hem och få andas lite frisk luft.

Skriva får vi se om det blir något. Högst troligt blir det sova.
 .

2 kommentarer:

  1. Låter som lyckat kväll tycker jag. Låter skönt med soffhäng. Det blir det här också lite senare i eftermiddag.

    SvaraRadera
  2. Ha ha allt kan man göra på festen om man har mobilen med sig :)
    Tur man kan radera!

    SvaraRadera