tisdag 15 mars 2011

2702

Igår blev det till slut 2702 ord. Alla blev inte skrivna igår förstås. Det började lossna lite först när klockan passerat 22 och vid 23 gick jag och la mig. Lite för sent känner jag idag. Det var inte något flow direkt, men det var inte helt stiltje heller. Får se om någon vill läsa idag och meddela mig känslan de får. Snart ska det börja hända grejer har jag tänkt. Saker som förändrar en del i min huvudrollsinnehavares liv. Men jag är inte riktigt klar över vad det är för saker som ska hända, och hur allvarligt det ska bli.

Det kanske löser sig i morgon.

Ibland tvivlar jag på min förmåga att skriva. Ett blogginlägg är inga problem, jag har en förmåga att kunna spotta ut mig ett inlägg om ingenting. Det räcker att jag tänker en tanke som måste ut så voilà. Men det här med dramaturgi, scenbygge och konflikten. Gaaah.

Men det är väl därför jag går en sort of skrivarkurs.

De här 2702 orden som jag är uppe i är bara en del av manuset. Den delen som avhandlar den där helgen som förändrar en del. Ska bli spännande och se vad det är som händer!
  .

2 kommentarer:

  1. 2702 är bättre än 2701!!
    Hellre lite än ingenting.
    Här skiner solen, hoppas
    att den gör det hos dig också.
    Ha det gott

    SvaraRadera
  2. Camilla: Det är det, helt klart! Och här skiner solen - underbart.

    SvaraRadera