onsdag 16 mars 2011

Nu haver jag handlat nu haver jag ätit

Jag åkte till affären iklädd mysbyxor i hemsk färg (men hemskt sköna) och handlade. Så nu finns det mat till åtminstone tre middagar. Men jag glömde köpa potatis som jag hade tänkt. Dumt.

Efter ica åkte jag till Trädgårdsforum för att ruinera mig botanisera lite och mycket riktigt, jag kom hem med lite olika lökväxter, några som påminner om snödroppar fast större. Men var hittar jag snödroppar någon stans? Jag vill ha några lökar och köra ner i jorden, det är ju inte vår utan snödroppar i trädgården. Men jag hittar aldrig några. Alla andra har dem utom jag. (Tjurar)

En knippe körsbärskvistar köpte jag också och väntar med spänning på de vackra blommorna.

Nu kaffe kanske? Och en tur till växthuset. Ska bara köra igång en maskin med lakan först.

Och just det, ikväll har jag bokat pump. Jag ska träna pump för första gången på säkert sju åtta år. Kanske ännu längre. Om bara min armbåge håller! *käregodegud* Om bara min armbåge håller kommer jag ha värsta träningsvärken på evigheter. Jag menar  V Ä R S T A  träningsvärken.
   .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar