tisdag 22 mars 2011

En stressfri morgon är en bra morgon

Tänkte först stressa för att hinna med en tidig buss, men la ner det. Hade istället sällskap med barnen en bit. Mycket behagligare än att springa. Varför inser jag inte det varje morgon?

Idag jobbar jag dag och inte kväll och funderar på att fira det med en finkaffe. Kanske en stark capuccino?

Jag går i väntans tider också. Efter lönen. Den är efterlängtad. Väldigt efterlängtad. Jag ligger på minus nämligen. Oskön känsla.

Men idag skiner solen och i väskan skramlar lite mynt. Tillräckligt för en finkaffe.

2 kommentarer:

  1. Minus är INTE bra... Jag har fått lönen redan. När man blir pensionär så får man den redan runt den 20 varje månad. Blir ju helt fel men å andra sidan så får man se pengarna ett tag innan de försvinner! KRAMIS

    SvaraRadera
  2. Visst är det härligt att ta sig de där extra minuterna med barnen och vara med dem istället för att leka vuxen och springa som en idiot. För vad egentligen?!

    Nej, man ska leva mer i nuet. Helt klart.

    SvaraRadera