måndag 28 mars 2011

Hej härliga soliga lediga måndag!

Vilken härlig dag! Om jag bortser från att jag har ett sjukt barn då. Jag har varit i växthuset och planterat om mina gurkplantor. Där blev så varmt att jag fick öppna dörren på vid gavel. Men då blåste det rakt in och blev kyligt, men så fort jag stängde blev det för varmt. Och så höll jag på. Angenäma bekymmer!

En av mina gurkplantor är så lång och ranglig att den helst bara vill ligga ner. Dumma den. Och dumma mig som väntade för länge med att plantera om. De andra står än så länge. Det får de gärna fortsätta med, jag vill ju ha gurka.

Några stockrosor har jag planterat om också. Och sen har jag ännu mer saker som borde sås och planteras om, men dem tar jag en annan dag. Onsdag kanske. Jag vill inte riskera att tycka att det är tråkigt och det kommer jag att tycka så fort det känns som ett måste. Inget får vara ett måste för då gör jag det inte.

Men några pelargonsticklingar kanske jag skulle ta och pilla lite med? Det är lite kul.
  .

1 kommentar:

  1. Pilla på du, har de rotat sig, de du satte för någon månad sen?

    SvaraRadera