fredag 11 mars 2011

Jag har en ny skrivaridé

Dilemma. Jag skriver ju på ett manus, som ska bli en bok, en roman, har jag tänkt. Om jag bara kunde få tummen ur och fingrarna på tangentbordet.

Nu har jag blivit sugen på att skriva något annat. Men jag vill inte överge min "roman", den bara måste bli skriven.

Men den här nya som jag vill skriva... idéerna bara flödade här alldeles nyss. Lätt överdrivet kanske, men lite idéer for genom huvudet, och jag skrev faktiskt ner dem. Vad gör jag nu? Skriver den som en kort novell, bara för att få den ur huvudet?

Jag vill skriva. Jag vill skriva. Jag måste skriva.
   .

9 kommentarer:

  1. Just det problemet har jag jämt. Det är det som hållit mig ifrån att skriva färdigt något eftersom jag givit mig hän i nya idéer hela tiden. Det jag har gjort, för att lyckas komma till slutet, är att igga alla nya idéer. Inte helt och fullt förstås. Jag har, när det är en idé som är så stark att jag känner att jag verkligen måste skriva det, så har jag bara snabbt öppnat ett nytt dokument, gett det ett arbetsnamn och skrivit en snabb synopsis och sedan lämnar jag den. Det har varit när jag gått in i det nya som jag tappat det gamla. Mitt tips är alltså att du bara snabbt skriver en kort sammanfattning av din tanke och sedan jobbar du med det du redan arbetar med. När du är klar med det kan du gå in i det nya och då har det troligen mognat.

    Lycka till.

    SvaraRadera
  2. Skriv!!! Det ena kanske föder det andra!!! Spännande!!! Jag vill läsa sedan! Kommer köpa alla dina böcker!! :-) kram

    SvaraRadera
  3. Skriv, då :)
    De kanske går att sätta ihop ;))

    SvaraRadera
  4. Jag säger som de övriga, skriv.

    SvaraRadera
  5. Perny: Jag tror jag skriver en synopsis.

    Nina: Om det blir några böcker någongång!!

    Pillargon: Nja. jo kanske, man vet aldrig.

    Åsa: Okej okej! =)

    SvaraRadera
  6. Ja; SKRIV! Jag skriver ofta parallellt på två manus, så det kan du också. :)

    SvaraRadera
  7. Nina: Du gör det alltså? Då ska jag kanske testa det också. Du är ju proffs liksom, och jag ser upp till dig!

    SvaraRadera
  8. Jo, jag är så splittrad så jag kan skriva på 2 manus samtidigt. Eller ok, inte samtidigt, jag har bara två händer... :) Ser upp till mig? Du måste skämta. En "schizofren" wannabe är inget att se upp till. ;DDD

    SvaraRadera
  9. Nina: Nej, jag skämtar inte. Du är mänsklig, och du har lyckats skriva färdigt manus som du skickat iväg. Jag är bara en drömmande wannabee och det finns risk för att jag aldrig blir klar - med något.

    SvaraRadera