tisdag 15 mars 2011

Här sitter jag och är chokladsugen

Jag hatar att behöva inse att även jag kan lägga på mig om jag äter onyttigt över tid och samtidigt inte rör mig. Då får jag en liten gravidmage! Jodå, sött och fint, tror jag ska köpa mammatunikor nu till våren. Det kan ha hjälpt till att jag slarvat och ätit lite för mycket vetemjölssaker ...

I morgon är jag ledig och det enda jag kan tänka på är att chokladen är slut. Jag kommer inte kunna ta mig en chokladkakabit till kaffet. Hur ska det gå? Bra såklart. Jag har ju slutat att äta sådant ju. Eh. När slutade jag med det?

Ok. Enough med the babbel nu. Jag vill hem. Jag kan inte jobba mer nu, jag går på sparlåga. Jag måste dessutom sova snart. Igår blev det sent. Idag blir det tidigt. Tror jag.
    .
   .

6 kommentarer:

  1. Jag valde mellan choklad och Auraost ikväll - jag tog osten men dagens stund i provrummet i gott minne.

    SvaraRadera
  2. Jag har ätit semla idag OCH två skivor nybakat bröd från vårt bageri. Brödet innehöll inte bara vetemjöl men semlan...
    Det bublar i magen nu! Ja jag vet...stupid är mitt andra namn. ;D

    SvaraRadera
  3. Venus: Auraost? Aldrig hört talas om.

    Gaffla: Är ju såå lätt att falla för frestelse.

    SvaraRadera
  4. jag föll ju tillbaks i godisträsket i helgen... har farao lyckats få ner några m&m trots magsjukan... hur är det möjligt??? MYCKET lättare att avstå helt än hålla igen lite... då blir det ju att man unnar sig lite hela tiden. hoppas du haft en bra dag och kan låta bli chokladen imorgon! jo, man kan föresten äta för mycket choklad, jag kräks av mörk choklad tex. behöver inte vara mer än en el.två rutor! Va väl kul att du fick veta det om mig! :-) Sov så gott!kram på dig!

    SvaraRadera
  5. Åh, choklad. Nu blev jag så sugen på choklad :)

    SvaraRadera
  6. Mmm. Kan inte leva utan choklad. En fysisk omöjlighet.

    SvaraRadera