onsdag 9 mars 2011

Men vad är det nu då?

Den här tröttheten? Den tar kål på mig snart. Jag fattar inte. Eller så är det lyckoruset som har gått över och ersatts av ett slags bakrus. Det har hänt en del på sistone, mycket att ta in och det behöver såklart bearbetas.

Men ändå. Det kan räcka nu tycker jag.

Jag har skrivit 349 ord. Det går lite bättre än förra gången, när det inte gick alls. Jag kör på lite högre tempo i storyn nu. Fastnar inte i en massa detaljer. Jag ska försöka köra så nu, och tycker jag i efterhand att det saknas något får jag väl putta in det då. Jag har annars en förmåga att gå in på så små pyttedetaljer att hela texten stannar upp och kommer av sig och läsaren går helt vilse i en snårskog av kladdiga bokstäver. Och vem känner för det? Hur stor är läsupplevelsen då?

Nä. Bra att jag tänkt om och ändrat min strategi.

Men faktum kvarstår: jag gör lite för mycket annat än skriver.
   .

7 kommentarer:

  1. Hej!
    Kikar in till dig. Hittade dig via andra bloggar, som handlar om skrivande. Från att ägna alldeles för mkt tid till inrednigns- och hästbloggar har jag nu sakta halkat över på "skrivbloggar" med författardrömmar. Och jag ser på din profil att vi gillar exakt samma saker, jag målar, fotar och skriver med. Dock ej på ngt manus ännu.
    Vet knappt i vilken ände jag ska börja. Liksom.
    Hur började du?
    kram Caroline

    SvaraRadera
  2. Tack fina du för kommentaren på min sida, den ang min morbida hobby....

    Jag ska nu följa dig o din blogg med spänning!!!

    SvaraRadera
  3. Jag är också trött men tror att det hänger ihop med min vårdepp som lever sitt eget liv och att jag har en del krav på mig själv som jag försöker jobba bort. Sänka garden liksom...
    Tror det är så att du haft en massa saker runt dig som säkert påverkat dig mer än du trott. Nytt jobb, uppsägning av gammal är psykiskt påfrestande och sedan är det ju vardag och familjeliv i allmänhet som kan göra vem som helst trött.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Detaljerna kan du peta med sen när du har storyn färdig. :-)

    SvaraRadera
  5. Heja du!

    (Läste ditt pruttinlägg på bussen idag och skrattade högt jag med hihi)

    SvaraRadera
  6. Livet har ju en irriterande tendens att ta över all tid som man vill ägna åt att skriva. Och ibland vill man bara göra något annat än att skriva :)

    SvaraRadera