tisdag 29 mars 2011

Nu är jag hemma!

Maken har lagat storkok av köttfärssås och makaroner. Som han sen rört ihop i en stor kastrull. Inget fel med det, och jag är säker på att köttfärsen är god. Men. Jag. Äter. Inte. Vetemjöl.

Det har dessutom blivit lite för mycket av den varan (som jag egentligen inte äter) på sistone så magen är lite urfuckad. Uppfuckad. Fucked up. Och jag spär inte gärna på det.

Och han tänkte inte på att lägga lite köttfärs för sig självt i en tallrik eller burk. Nä. Men jag håller till godo med fil, havregryn och russin. Det är inga problem för mig att äta något kallt och lätt så här på kvällen. Men i morgon ska jag nog handla mig lite gott.

I morgon ja, då är jag ledig. Ledig! Gud så skönt! Fyra lediga onsdagar kvar. Bäst att njuta ordentligt. Och kanske passa på att röja lite grann? Eller så får jag skaffa en Rut som gör det åt mig.

Men nu, snart, sova.
   .

3 kommentarer:

  1. Jag har ätit chili con carne 2 dagar i rad. LCHF. Som min make har lagat.;)

    SvaraRadera
  2. Jag har aldrig mjöl i min köttfärssås, grädde är det som gör tricket hos Hellbergs.

    SvaraRadera
  3. Chrissan: Gott, bara man slipper bönorna..

    Åsa: Nej, jag tänkte på pastan! Den är ju i stort sett bara mjöl. I köttfärssåsen har jag också grädde - jättegott!

    SvaraRadera