fredag 24 augusti 2012

Ensam hemma igen

Barnen är hejdåpussade och maken är körd till bussen. Och lille systersonen är hämtad.

Kvar är jag och radion. Och helgen är i antågande. Älskar fredagar! Helgen syns så lång, möjligheterna så många ...

Jag har kanske tänkt ge mig ut och springa idag, eller så väntar jag tills i morgon. Hälsenan mår nog inte sämre av att det går en extra dag emellan passen.

Det städas också. Damma får barnen hjälpa till med, lister och fönsterbänkar, för att få sin veckopeng. Men dammsuga och tvätta golv ska jag ägna mig åt. Det är alltid lika härligt att ha ett rent hus när helgen kommer.

Tvättstugan kan nog behöva lite sällskap också.

Är sommaren slut nu alltså? Jag är rätt säker på att den är det. Men hösten kommer inte förrän i september. Fram tills dess är det ... mellanrum.

Men nu kaffe!
         .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar