fredag 24 augusti 2012

Ska jag eller ska jag inte

Det är frågan.

Träna eller inte alltså. Eller snarare träna idag eller i morgon. Gör jag det idag är det gjort och jag kan omfamna helgen som en ny människa. En nöjd människa i alla fall. I morse hade jag inga känningar i hälsenan, utan vara bara väldigt trött under fötterna (?!) (stått för mycket när jag skrivit?).

Först tänkte jag skjuta upp träningen till i morgon och bara ägna mig åt att snabbt städa (dammsuga och tvätta golv) idag, och sedan skriva!

Men det lutar mer och mer åt att jag ändå ger mig ut idag. Jag måste under alla omständigheter duscha idag och då kan jag lika gärna träna innan. Annars måste jag duscha i morgon också. Och så himla kul är inte det.


Ni ser vilka tunga frågor jag måste ta ställning till och vilka stora beslut jag måste fatta! Synd att jag (fortfarande) inte är sugen på vin - jag hade behövt ett par glas ikväll.

Men tur att jag är en snabb beslutsfattare ändå. Här kommer det: Jag dammsuger snabbtsomfan och sen kanske jag tvättar golvet (eller så skjuter jag upp det till en annan dag). Efter det ger jag mig ut och tränar och sen ägnar jag resten av dagen åt att skriva. Det blir bra. Det blir faktiskt riktigt bra.

Jag gör nog bäst i att byta om till träningskläder nu direkt, annars finns risk att jag ångrar mig.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar