lördag 11 januari 2014

Cup-dag, kanske

Om drygt en timme är det samling för äldsta dottern, som ska spela fotbollscup idag. Jag har ännu inte bestämt mig för om jag ska med eller inte. Borde skriva och redigera, men vill nog med och titta ändå. Ska ta med kameran och experimentera med olika inställningar och objektiv.

Efter förra helgens innebandycup blev jag grymt imponerad av en av sonens lagkompisars pappa som tog helt fantastiska bilder på killarna in action. Så vill jag också kunna göra.

Kanske kunna bli frilansfotograf. Sälja bilder till tidningar eller bildbyråer. Bli världsberömd och rik. Så att jag slipper förvärvsarbete mer än kanske en dag i veckan. Herregud vad det skulle passa mig.

För proffessionell drömmare är inget man kan ägna sig åt for a living, eller?
.

2 kommentarer: