tisdag 28 januari 2014

Och där kom huvudvärken

Föreställ er en hoper fula ord …

Det är så *piiip* mycket nu, åt alla håll och kanter … vissa saker får jag inte skriva om, andra saker vill jag inte skriva om.

Jo, jag vill, men bör inte. Vill bara ha det ur mitt system, men det får jag inte, inte än … I morgon lär det bli fler inte så roliga samtal. (Fula ord igen)

Kanske ska jag gå ut och gå en sväng. Ta lite go musik i öronen, men det vågar jag inte. Är så rädd att någon ska hoppa på mig bakifrån om jag inte är på min vakt. När det är ljust är jag inte rädd. Bara när det är mörkt. Som om jag har en chans. Spela roll om jag hör att jag blir överfallen liksom. 

Vi åkte lite pulka på eftermiddagen, jag och barnen och svågern och barnens kusiner. Vi har en liten pulkabacke bakom huset som är väldigt snabb. Det var kul. Sen kom maken hem … och nu har han åkt igen. (Och det där lät mer dramatiskt än vad det var! Han var hemma och lämnade lite matvaror som han handlat, innan nästa möte skulle ta vid. Men vi hann prata lite, och jag hann bli sur. Så blir det ibland.) (Och nu är han inte hemma så att jag kan skälla på honom, tänkte ge honom skulden för allt ont i min värld just nu.) (Mogen? Jag?) (Kan vara pms.)
.

2 kommentarer:

  1. Va synd att du inte vågar dig ut på en PW i mörkret för det är ett så himla bra sätt att bli glad igen.
    Kramkram

    SvaraRadera
  2. Susanne: Jo, jag vågar gå ut, men inte lyssna på musik samtidigt. Har precis varit ute - det snöar stora ljuvliga flingor!

    SvaraRadera