söndag 19 januari 2014

Nu är det söndag

Solen skiner, men det blåser en del. Ska gå ut och gå en sväng sen. Jobbar i morgon. Mellan nio och sex. Lång dag. Men inte lika lång som min kollega som jobbar mellan kvart över sex till arton. Det kommer nog jag att göra snart också … huu.

Lilltjejen (som inte längre är så liten) skulle spelat match i morse, men kände sig inte bra så vi stannade hemma. Om ett par timmar ska sonen till Öckerö och spela match. Maken åker med honom, jag stannar hemma. Måste få ordning på huset, tvätten och mitt liv inför en heltidsvecka. (Det är ett trauma för mig, det här att börja jobba heltid helt plötsligt). Det värsta är att inte veta OM det blir heltid, och i så fall för hur länge.

Helst vill jag att min sjukskrivna kollega kommer tillbaka. Jag gillade att jobba med henne.

Nu ska jag fortsätta redigerandet, som i stort sett endast handlar om att skriva nya kapitel just nu. Men snart ska jag foga ihop alla kapitel i ett och samma manus. Spännande och läskigt.
.

4 kommentarer:

  1. Lyllos spm har fått sol idag. Hemma på min gata har det snöat nästan hela dagen =(

    SvaraRadera
  2. Oj, här händer det saker. Kanske blir det en hel bok snart. /Heja! :)

    SvaraRadera
  3. Ja, man undrar ibland hur folk orkar jobba heltid! Tänk om man bara kunde få ha 6-timmars arbetsdag? Då skulle jag nog också kunna tänka mej jobba heltid på dagtid- om lönen var lika bra som när man jobbar natt vill säga! Jag är trots allt tacksam att jag jobbar natt 79,6%, men tjänar som om jag jobbar heltid, man måste ju tänka på pensionen!

    SvaraRadera
  4. Susanne: Vill ha snö!! :)

    Anna Stina: Det hoppas jag verkligen att det blir, snart!

    Susjos: Pensionen, ja … orkar inte tänka på den just nu … fast jag borde.

    SvaraRadera