tisdag 6 oktober 2009

Inget mysigt cykelväder


Jodå, cykeln stod där så hel och fin! Och den hade fått sällskap. Någon hade ställt en gammal skruttig herrcykel, med löst hängande delar, lutad mot min. Först blev jag irriterad och tänkte "ställ din cykel någon annanstans!" riktat mot cykelägaren. Sen kom min medmänskliga sida fram och jag tänkte att det kanske var en annan stackare som också haft bråttom, som inte ens hunnit låsa sin cykel.

Dessutom hade jag tagit sista lediga platsen... Så jag flyttade undan hans cykel och ställde sen tillbaka den igen (ja, jag erkänner att jag först hade tänkt lämna den i buskarna bredvid... *horn i pannan*)

Nu dricker jag grönt kärleks-te och äter ost- och skinkfralla. Teet heter så, grönt kärleks-te. Det är med små röda, jättesöta hjärtan i!

Snart sängen, ska ligga och lyssna till blåsten och regnet! Mysigt!

2 kommentarer:

  1. Men då hade bägge cyklarna sällskap hela dan ju!

    SvaraRadera
  2. Ja, det tror jag! De såg ut att ha haft det trevligt!

    SvaraRadera