tisdag 31 januari 2012

Åh herre jesus

Vilken långsam tisdag! Jag har visserligen varit gladare idag än igår, men fy sjutton vad segt det är att jobba. Jag vill bara sluta. Och det är väl därför jag går på halvfart. Eller nej, jag går inte på halvfart, jag jobbar på och ser till att jag gör det jag ska! Vill ju lämna snyggt ju. Men huvudet känns som att det inte är riktigt med.

När man vet att man har ett sistadatum, och det ganska nära inpå, då räknar man ner. Och längtar.

Fast det är rätt trevligt ändå att jobba. Det är rätt bra när jag är där. Men som sagt, min inställning är ju satt på nedräkning. Och nedräkning it is.

Fast samtidigt. Nu kan tiden börja gå lite långsammare. Jag kommer snart inte jobba mer med de här människorna ... det känns lite konstigt! Hjälp, vad i hela friden har jag gjort?!
      .

5 kommentarer:

  1. Kan du inte fråga om dom kan sitta hemma hos dig och jobba två dagar i veckan. Då får du ha dom kvar men slipper arbetsuppgifterna. Smart va?

    SvaraRadera
  2. Förstår att du har nedräkning, hur många veckor har du kvar?
    Du får fira ordentiligt sen :)

    SvaraRadera
  3. Man ska alltid lämna med flaggan i topp, men jag förstår dig, så trist att bara vänta på att det ska ta slut.
    Kramen

    SvaraRadera
  4. Det kommer bli hur bra som helst! =)
    Tack för länken!

    SvaraRadera
  5. Du har tagit ett beslut, som är helt och hållet ditt eget, och jag tror du följt din inre känsla :)
    Helt rätt!
    Det blir bra!
    Och lite på halvfart blir det!

    SvaraRadera